Ujedinite Veilguard i prkosite Bogovima u Dobu Zmaja!
Dragon Age: Veilguard je akciona igra uloga (ARPG) stvorena od strane BioWare studia, a objavljena od strane izdavačke kuće Electronic Arts . Igra je objavljena na svim gejming platformama 31. oktobra ove godine i za sada se hvali svojim 76% pozitivnim rivju skorom. Da bismo mogli napraviti što precizniju recenziju moramo krenuti od početka.
Dragon Age: Origins
Dragon Age je igra uloga čija se radnja odvija u mračnom svijetu Thedasa i prati radnju njegovih stanovnika. Prva igra u serijalu – Dragon Age: Origins prati priču običnog rekruta velikog odreda Sivih Upravnika (Grey Wardens) čija je misija da zaustave hordu čudovišta i spriječe totalno uništenje Fereldena. Ferelden je samo jedno od nekoliko kraljevstava u svijetu Thedasa. Nalazi se na jugo-istoku kontinenta a graniči se sa Orlaisom na zapadu, Rivainom na sjeveru i Antivom na istoku. Horda čudovišta se pojavi svakih nekoliko vjekova i samo kada je u pitanju takozvani Blajt. Blajt počinje kada podzemna čudovišta pod imenom Darkspovn pronađu i probude Ark Demona – moćnog zmaja koji preuzima kontrolu nad hordom. U prvom djelu igre jasno je predstavljena tmurna situacija u svijetu. Ne postoji vojska koja se može samostalno oduprijeti ovom zlu. Dokaz je prvi Blajt koji je skoro u potpunosti istrijebio sav život u Thedasu. Tajna formula uspjeha u borbi protiv ovog zla je upravo odred Sivih Upravnika. Oni su jedini koji imaju sposobnost ubiti Ark Demona i samim tim prekinuti Blajt. Ova atmosfera je prenešena i na drugi dio igre: Dragon Age 2.
Dragon Age 2
Dragon Age 2 je malo kraća igra koja zadržavši atmosferu prethodnog dijela prati avanture najstarijeg djeteta porodice Hawke. Ono je izbjeglica Blajta iz prvog dijela igre i odvodi svoju porodicu istočno u majčino rodno mjesto – Kirkvol. Tu se tokom 7 godina glavni karakter Hawke razvija od običnog kriminalca do Šampiona Kirkvola. Nažalost i tokom odmora između blajtova postoje veliki problemi u svijetu Thedasa. Magovi vide Templare kao svoje robovlasnike, smatrajući da im oduzimaju slobodu i kontrolišu njihov potencijal. S druge strane, Templari smatraju magove opasnim, vjerujući da bi mogli nauditi sebi i drugima ako im se ne ograniči moć. Ova dinamika stvara tenzije, jer svaka strana djeluje iz svojih strahova i predrasuda, čime se pogoršava netrepljivost i nesporazumi između njih. Hawke kao Šampion Kirkvola mora odabrati stranu i na taj način zauvjek uticati na svijet Thedasa na bolje ili na gore.
Dragon Age: Inquisition
Treća igra ove franšize – Dragon Age: Inquisition centrirana je na inkviziciju – organizaciju čija je uloga uspostavljanje reda i mira na kontinentu koji se još uvjek oporavlja od Blajta iz prvog djela i biva suočen sa velikom eksplozijom u konfliktu Magova i Templara u drugom djelu. U ovom djelu saznajemo da je “Veo” stvaran i da je počeo da puca na ordeđenim mjestima. “Veo” je veo koji razdvaja javu i san. U svijetu snova obitavaju demoni i duhovi, ali i sanjari. Dakle povezanost između svjetova oduvjek je postojala u snovima, a sada kreiranjem pukotina u nevidljivoj zavjesi koja ih razdvaja potreban je neko ko dobro poznaje i javu i san da zakrpi situaciju. Glasnik Andraste (Andraste je Boginja prema jednoj od glavnih religija u svijetu Thedasa) je glavni karkter ove igre i ima posebnu moć zatvaranja pukotina između svjetova. Tokom igre ovaj karakter postaje vrhovni Inkvizitor uprkos konstantnom upitivanju svojih vjerovanja. Kao Inkvizitor njegov posao je jasan, zatvoriti sve pukotine i donijeti stabilnost kontinentu, ali njegov prijatelj Solas otkriva nevjerovatne detalje o samoj fabrici univerzuma koji ostavljaju ogromnu količinu lora nad kojim se četvrti dio franšize nastavlja.
Dragon Age: Veilguard
Dolazimo do 4 djela igre – Dragon Age: Veilguard. Ova igra je nastavak tmurnog svijeta Thedasa u kojem dolazi do potpunog pucanja vea između svjetova. Na vama kao glavnom karakteru imena Ruk je da pronađete rješenje i zaštitite stanovnike stvarnosti od demona sna. Ono što nijesmo znali jeste da je Solas, naš prijatelj iz prethodnog djela franšize kreirao Veo da bi zarobio sve stare Bogove zauvjek. Ali…odakle Solasu tolika moć? Upravo ova avantura očekuje vas u četvrtom djelu igre. Na vama je da povedete svoj tim od 7 kompanjona do pobjede protiv Bogova i sami postanete čuvar Vea. Nažalost atmosfera unutar same igre i nije toliko tmurna. Više je poput neke zimske avanture na nepoznatoj planini.
Mehanika igre i borba
Sa perspektive lora iliti priče ovaj dio se ne razlikuje premnogo od ostalih. Istina je da su se mnogli karakteri izgubili u igri i da priča ima više rupa nego švajraski sir, ali srž je i dalje tu. Ono što poslednji dio franšize razlikuje od ostalih je mehanika igre i interakcija između karaktera. U prethodnim djelovima imali ste mogućnost kontrolisati 4 karaktera u bilo kom trenutku igre te je bilo jako bitno odabrati pravilne magije i stat poene za svakog od njih. Opremiti ih idealnom opremom za izazov pred vama i napraviti kompoziciju koja vas može odvesti do pobjede. U vejlgardu ta opcija ne postoji. Na vama je da upravljate samo jednim karakterom u stilu souls igara poput Elden Ring. Borba je mnogo izražajnija i postala je glavni aspekat igre. Nažalost nakon 10ak sati igre osjetim da postaje repetitivna. Dobro je ubaciti nov sistem u četvrti dio igre koji će iznenaditi igrače i donijeti im nove izazove da savladaju, ali koliko je dobro u potpunosti eliminisati kontrolu nekoliko karaktera i promjeniti žanr same igrice ostaje da vidimo u danima pred nama. Ja kao veliki fan Dragon Age franšize nijesam zadovoljan ovom promjenom.
Dijalog opcije i njihov uticaj na svijet
Dijalog je još jedna od izmjena u odnosu na prethodne djelove. Vratili su sistem sličan onome iz drugog djela koji niko nije gotivio. Drugi dio ove igre je oduvjek bio najniže rangiran među fanovima upravo zbog nedostatka dijalog opcija. Nažalost BioWare ponavlja grešku i u četvrtom djelu igre. Dijalozi su u potpunosti pojednostavljeni i generalizovani. Karakter bira između tri opcije u bilo kom trenutku. Jedna je “glupo dobra” ocpija, druga je “šaljivdžija” opcija dok je treća “bez razloga zlobna” opcija. Ovo u potpunosti eliminiše bilo kakvu realnost te je veoma teško staviti se u poziciju karaktera koji konstantno ide iz krajnosti u krajnost; u jednom trenutku baca jednu od najboljih fora ikada a u drugom želi ubiti sve pred sobom. Jednostavno, gubi se dio igre uloga u ovoj igri uloga. Zvuči loše, znam. Makar je ostao dio posljedica vaših izbora. Ukoliko ste konstantno zli, to će se na svijet odraziti drugačije nego da ste konstantno šaljivi. Takođe je bitno znati da je “Dragon Age Keep”, sistem koji je pamtio svaku odluku iz prethodnih djelova i prenosio je u sljedeći dio, onemogućen. Dakle, vejlgard je predstavljen potpuno odvojeno od ostatka franšize te je jedina stvar koja ga je direktno povezivala sa cijelim univerzumom ukinuta. Ovo umnogome umanjuje vrijednost ponovnog igranja.
Grafika
Kada je u pitanju grafika, ova igra je zaista interesantna. Karakteri jesu malo neozbiljni u odnosu na prethodne djelove, ali su istovremeno i veoma detaljno odrađeni. Svijet izgleda detaljno i pejzaži su nevjerovatni. Frostbite je mašina na kojoj je igra pravljena i iako za moj ukus ima previše ljubičaste boje na nepotrebnim mjestima, postoje jasne karakteristike na mjestima na kojima je to potrebno. Jedina zamjerka je redizajn najmoćnijeg demona ponosa koji je u ovom djelu izgubio noge i postao samo neka vrsta ljubičastog oblaka. Uz ovako dobru grafiku dolaze i potrebne performanse vašeg uređaja.
Performanse
Ukoliko igru igrate na računaru potrebne su vam minimum sljedeće performanse:
- Opreativni sistem: Windows 10 ili noviji – 64 bit
- Procesor: Intel Core i5-8400/AMD Ryzen 3 3300X
- RAM memorija: 16GB
- Grafička kartica: NVIDIA GTX 970/1650/AMD Radeon R9 290X
- Slobodnog prostora: 100GB
- DirectX: Version12
Ukoliko pak igrate igrate na konzoli potrebna vam je ili Xbox X/S ili PlayStation 5 konzola.
Imajte na umu da igrica košta 59,99€ na steam gejming platformi.
Zaključak
Nakon 10 provedenih sati u igri moram priznati da igra sama po sebi nije loša. Nedostaje mračna i ozbiljna atmosfera univerzuma. Dijalozi su u najbolju ruku osrednji a ponekad i jezivo loši. U cjelini dijalozi su neautentični i generalizovani. Ukoliko je posmatrate kao samostalni projekat koji je napravio neki potpuno novi developer a ne BioWare studio igra zaslužuje ocjenu 7. Naravno, ukoliko uzmemo u obzir da je ovo 4 dio veoma voljene franšize Dragon Age univerzuma onda je jako teško progutati konstantno guranje liberalne propagande koja nastoji da udovolji svima. A još teže je gledati u kom pravcu je otišao tako kvalitetno kreiran svijet koji je bio pun potencijala. Konačna ocjena ove igre je 4. Ne mogu je preporučiti drugima jer ova igra ne vrijedi 60 eura. Ukoliko bude na nekom velikom popustu onda bi je bilo u redu uzeti te odigrati kada se prođu sve ostale opcije.