Valve, renomirana programerska kuća, koja stoji iza legendarnih naslova kao što su Half-Life, Portal i Dota 2 sprema se za izdavanje dugo očekivanog novog projekta: Deadlock, timski bazirana pucačina iz trećeg lica za više igrača koja je trenutno u razvoju. Sa intrigantnom mješavinom dinamike pucanja heroja i igranja u MOBA stilu, Deadlock je već privukao pažnju, čak i tokom svoje ograničene faze testiranja.
Gejmplej
U Deadlocku, igrači se upuštaju u brze bitke 6 na 6, kontrolšući unikatne heroje koji preuzimaju različite uloge dok rade na uništavanju pokrovitelja protivničkog tima – moćnog, natprirodnog entiteta. Dinamična mapa igre sadrži više strana iliti lejnova, gdje igrači moraju voditi svoje kompjuterski kontrolisane saveznike, poznate kao trupere iliti vojske u borbu. Istovremeno se sukobe s ljudskim protivnicima i neutralnim stvorenjima koja se zovu stanovnici iliti denizensi. Uspjeh zavisi od kombinacije borbe i strategije, jer heroji mogu nadograditi svoje sposobnosti prikupljanjem duša i poena sposobnosti (soulsa i abiliti poena), koje se mogu potrošiti za otključavanje moćnih nadogradnji ili ajtema.
Valve je takođe uveo elemente inspirisane MOBA igrama kao što je Dota 2 omogućavajući igračima da steknu resurse ubijanjem kripova, neutralaca ali i drugih igrača. Sa 29 heroja na početku, svaki opremljen unikatnim oružjem i sposobnostima, Deadlock nudi duboko i raznoliko borbeno iskustvo. Igra se također može pohvaliti alternativnom verzijom Njujorka, koja spaja natprirodne teme s estetikom ranog 20. vijeka koja bi igrače mogla podsjetiti na BioShock trilogiju.
Kontroverze unutar plejtest tima
Deadlock je u zatvorenom testiranju od maja 2024. godine. Pristup testiranju imali su samo odabrani igrači putem Steam gejming platforme. Iako je testiranje u početku bilo pod strogim nadzorom te se detalji nijesu smjeli dijeliti javno, tajne igre ubrzo su razotkrivene kada su snimci počeli da cure na internetu. Dana 12. avgusta 2024. pregled igre koji je napravio Sean Hollister iz The Verge novina izazvao je dodatnu pometnju. Uprkos tome što je sporazum o neotkrivanju podataka obeshrabrio javnu raspravu, objavljen je Hollisterov članak, što je dovelo do njegovog bana odnosno zabrane daljeg testiranja igre.
Incident je izazvao žestoku debatu u gejming zajednici. Neki su tvrdili da novinar The Vergea ima svako pravo da podijeli pregled, jer nije potpisan nikakav pravno obavezujući ugovor o neotkrivanju podataka, dok su drugi kritikovali kršenje Valveove tajnosti.
Ipak, Valve je odgovorio na rastuće interesovanje ukidanjem ograničenja javnog razgovora o igri i pokretanjem stranice Steam prodavnice u avgustu 2024. godine, ohrabrujući više igrača da se pridruže testu za igru. Igra je u ranoj fazi već stekla preko 170.000 istovremenih igrača u septembru 2024. godine.
Deadlock ima ogroman kompetitivni potencijal
Iako je Deadlock još uvjek u ranoj fazi, Valveov ambiciozni dizajn već je uporediv s naslovima Overwatch i Dota 2 zbog spoja pucanja, timskog rada i strateškog igranja. Estetika igre, koja kombinuje fantaziju sa istorijskim uticajima zvuči uzbudljivo, a mnogi se nadaju da će ponuditi svježe i inovativno iskustvo za pucački žanr za više igrača.
Kako Deadlock playtest nastavlja da se razvija, i sa apdejtovima koji se očekuju u narednim mjesecima, jasno je da Valveov najnoviji naslov ima sav potencijal da ostavi značajan trag u svijetu igara.
S obzirom na dosadašnja dostignuća Valvea, moguće je da će Deadlock ubrzo postati poznat u svijetu kompetitivnih igara za više igrača.
Hoće li Deadlock biti sljedeća velika stvar? Samo će vrijeme pokazati, ali uzbuđenje ili što bi gejmeri rekli “hajp” već raste.