Stigao je još jedan dugo priželjkivan peč! Valve je od danas pustio 7.37d u akciju. Dota 2 je postala predvidljiva, pogotovo nakon Internašonala 13 đe smo imali prilike da vidimo sve najbolje heroje, ali i taktike u akciji. Pabovi i ranked gejmovi postali su monotoni. Uvjek se pika istih 30ak heroja dok ostalih 100 biva zaboravljeno. Ukoliko u ranked gejmu uzmete nekog heroja osim 30 “meta” pikova odmah bivate napadnuti od strane svojih saigrača, potencijalno dobijete i report.

Sa ovim pečom to se mijenja, konačno ćemo viđati manje gleipnira i vindice, kao i generalno svih “range” heroja koji bi uzimali arkejn čizme i oslanjali se na tu mana regeneraciju da održe svoj netvorth relevantnim.

Najveće promjene peča kada su ajtemi u pitanju su:

  • Arcane Boots – Recept je 100 golda skuplji (375 – 475). Totalna vrijednost ajtema sa 1300 skače na 1400 golda. Mana regeneracija smanjena za duplo sa 0.5 na 0.25 mps. Aktivna komponenta takođe nerfovana sa 175 mane na 150 po upotrebi.
  • Bracer/Wraith Band/Null Talisman – Više se ne dupliraju nakon 25. minuta igre.
  • Gleipnir – Recept skuplji za 300 golda! Totalna vrijednost ajtema sa 5450 ide na 5750 golda. Bonus DMG sa +30 na +25. Bonus AS sa +30 na +25. Bonus HP sa +300 na +275. DMG pasivne struje sa 160 na 140.
  • Dispenser – Više ne čini kastera imunim na svaku vrstu “slow” efekta. Sada daje 40% slow rezistance.

Ove izmjene su veoma značajne za trenutno stanje igre jer zahvaljujući njima “range” heroji poput Line, Mirane i Vindranerke bivaju znatno usporeni u ranom stadijumu igre. Te nijesu u mogućnosti lako prestići sve ostale heroje sa farmom. Nerf na ranim stats ajtemima poput brejsera su veliki udarac na suporte. Znalo se desiti da u 25om minutu neki inteligentni suport heroj ima preko 2,500 helta samo zahvaljujući par brejsera i neutralnom ajtemu poput jabuke. Još ako heroj (kao npr Shadow Demon) ima talenat koji daje 200 HP to postaje noćna mora za protivničku ekipu. Više resursa utroše da eliminišu suporta nego što bi trebalo da ubiju kor heroja. Nerf na Dispenseru možda ne izgleda signifikatno na prvi pogled, ali imunost na svaku vrstu “slow” efekta je bio glavni razlog kupovine ovog ajtema.

Kada su u pitanju izmjene na herojima, evo par heroja na koje treba obratiti pažnju u najnovijem peču:

  • Batrider – level 20 talenat izmijenjen sa +4.5s Firefly duracije na +2s Smoldering Resin duracije. *Ovo je nešto što moram dodatno testirati, ali na prvi pogled izgleda veoma interesantno jer potencijalno vraća ovog heroja na kor poziciju sa ajtemima poput “Witch Blade” koji imaju izvrsnu sinergiju sa ovim talentom.*
  • Bloodseeker – Bloodrage sada košta 0 mane sa prethodnih 25. *Ovo je još jedan mali buff za već po meni dovoljno jakog kor heroja u igri.*
  • Death Prophet – Base DMG je povećan za 2. Broj duhova na egzorcizmu je povišen u ranim levelima magije sa 8/16/24 na 10/17/24. *Iako ne izgleda signifikantno 2 base DMG na heroju koji je stvoren za lejn dominaciju je puno. Takodje ta prva upotreba egzorcizma će biti znatno potentnija u ranoj fazi igre kada je heroj najefikasniji.*
  • Phantom Lancer – Njegov inate abiliti Illusory Armaments sada radi i sa procentualnim povećanjem demidža (npr DD runa ili Vladmir’s Offering). Pretvoreni Bonus DMG u Base DMG je sada 70% sa prethodnih 65%. *Zaboravljeni heroj nakon jakog udarca nerf palicom se potencijalno vratio u igru. Ova izmjena može oživjeti neku vrstu suport heroja sa aurama koje fantom lansera guraju u pravom smjeru.*
  • Sniper – Shrapnell DMG je smanjen u ranim nivoima sa 120/180/240/300 na 90/160/230/300. Headshot sada usporava heroje zavisno od levela magije sa prethodnih 0.5s na svakom levelu na 0.2/0.3/0.4/0.5s *Ovo znatno umanjuje efikasnost snajpera kao suport heroja, ali kada je u pitanju kor snajper nije ni najmanje pogođen ovim izmjenama.*
  • Windranger – Whirlwind facet: kuldaun na ultimativnom spelu je povećan sa 70/50/30s na 70/60/50s. Heroj više ne ispaljuje strijele dok čaneluje. Dakle upotreba druge magije prekida ult. DMG redukcija podignuta sa 30% na 35%. Duracija magije sa 9s na 8s. Ukoliko se dispela windrun istovremeno se uklanja i nevidljivost koju heroj dobija kupovinom Aganimovog skiptra. *U kombinaciji sa nerfovima na ajtemima koje smo imali prilike da vidimo ovaj heroj zaista više nije prioritet. *

Dokaz da su ovi nerfovi opravdani je statistika sa najvećeg turnira u sezoni ove igre koja govori da je najpikaniji heroj turnira upravo Mirana sa 46 gejmova i sa procentom dobijenih partija od 61%. Na drugom mjestu je Windranger, takodje heroj koji puca iz dalljine. Ona je izabrana čak 44 puta sa 50% dobijenih partija i sa 60 banova.

Osim ovih izmjena sa 7.37d dolazi i novi kolekcionarski kovčeg po cijeni od samo 2.85$! U njemu se nalazi 16 različitih heroja i svaki od njih dobija novi unikatan set! Najrjeđi među njima su Rubick sa svojim “Secondhand Sorcery” setom, Barathrumov Kristalni Kolos i Undajingova neumiruća ljubav.

Ukoliko želite detaljan uvid u sve izmjene 7.37d peča posjetite link:

Dota Patch Notes – 7.37d (dota2.com)

Sa svim informacijama ovog a i nekoliko prethodnih pečeva spreman sam vam otkriti novu najbolju kombinaciju heroja za besplatan MMR. To su Grimstroke + Bloodseeker. Dva heroja koja već duže vrijeme prolaze ispod radara profesionalnih igrača zbog visokog nivoa egzekucije i nedovoljno očiglednog načina upotrebe. Oba heroja su sami od sebe jaki, ali ukoliko ih ukombinujete uz dovoljno dobru strategiju postaće apsolutno nezaustavljivi!